На головну

Чому виник конфлікт між співзасновниками “Коломийського вісника”

Незважаючи на те, що як місцеве телебачення, так і сама міська газета “Коломийський вісник” активно розповідали про цей конфлікт, уявлення про нього мають не так і багато людей. Можна навіть почути думки, нібито ратуша мстить газеті за публікацію низки критичних матеріалів, зокрема стосовно подальшої долі парку ім. Трильовського.
Звичайно, підстав для задоволення газетою в керівництва ратуші мало. Та не будемо заглиблюватися наразі в те, наскільки переконливі й об’єктивні журналістські матеріали, тобто оцінювати фаховість працівників редакції. Поставимо перед собою завдання скромніше – хоча б у загальних рисах висвітлити причини конфлікту.
Почнемо з того, що міська газета “Коломийський вісник”, на відміну від районної газети “Вільний голос”, яка є безвідмовним рупором своїх засновників – райради і райдержадміністрації, вказує у вихідних даних своїх співзасновників: міську раду і колектив редакції газети. Щодо “колективу редакції”, то це явний перебір, фактично серед співзасновників значаться лише Василь Дем’янів, Мирослава Дем’янів, Дмитро Карп’як і Вікторія Кохан. На початку 1998 р., після здобуття гранту фонду “Відродження”, редакція газети була створена у формі товариства з обмеженою відповідальністю. Частка міськради в статутному капіталі становила 22000 грн (50%), частка В.Дем’яніва – 8470 грн (19.25%), М.Дем’янів – 6490 грн (14.75%), Д.Карп’яка – 4510 грн (10.25%), В.Кохан – 2530 грн (5.75%). Як бачимо, розробник статуту редакції газети “Коломийський вісник” добре про себе подбав.
Та головне навіть не це, не заанґажований підхід до розподілу часток у статутному капіталі. Головне – найважливіші пункти статуту, що стосувалися управління редакцією, законсервовувалися практично назавжди, бо в разі, якби виникли якісь непорозуміння, вирішити їх могло лише одноголосне голосування всіх співзасновників на зборах учасників редакції. Здається, саме ця обставина й призвела до одноосібного стилю керування редакцією. Дійшло до того, що головний редактор газети В.Дем’янів навідріз відмовився опублікувати повідомлення міськради про загальні збори співзасновників газети і повідомлення було надруковане в районній газеті “Вільний голос”.
Загальні збори співзасновників усе ж відбулися (в червні ц.р.), незважаючи на “окрему думку” з цього приводу В.Дем’яніва. На них було ухвалено розробити новий статут редакції. Статут на сьогодні готовий. У ньому записано, що рішення з основоположних питань у сфері управління редакцією “вважається прийнятим, якщо за нього проголосують учасники, що володіють у сукупності більш як 50 відсотками загальної кількості голосів учасників редакції; з решти питань рішення приймають простою більшістю голосів”.
Залишається додати, що проект нового статуту редакції газети було запропоновано на розгляд загальних зборів співзасновників, намічених на 2 вересня ц.р. Збори з певних причин перенесено на початок жовтня.
Дата 2008-09-09 14:05:56 Переглядів 4271

Місцеві новини

Коментувати

Залогіньтесь будь-ласка!